6 maja 2014

Akademia Wampirów - ekranizacja

Akademia wampirów
czas trwania: 1 godz. 44 min.
gatunek: Fantasy, Komedia, Akcja
premiera: 21 marca 2014 (Polska) 7 lutego 2014 (świat)
reżyseria: Mark Waters
scenariusz: Daniel Waters

Przyjaźń jest wieczna – takim hasłem zamierzali przyciągnąć nas do siebie twórcy „Akademii wampirów” – ekranizacji serii książek autorstwa Richelle Mead o tym samym tytule. Cykl tworzy sześć części, a pierwszy tom zagościł w polskich sklepach w 2010 roku. Już od miesięcy mogliśmy podziwiać pierwsze trailery, zdjęcia z planu, od dawna znaliśmy obsadę filmu. Wreszcie 7 lutego 2014 roku odbyła się światowa, a 21 marca polska premiera. Reżyserem produkcji był Mark Waters („500 dni miłości”, „Zakręcony piątek”, „Wredne dziewczyny”), a scenarzystą jego brat Daniel Waters („Powrót Batmana”, „Człowiek demolka”). 


Na ten film musieliśmy naprawdę długo czekać. Jakie są wrażenia fanów serii książek Richelle Mead? Czy zawiedli was aktorzy, fabuła? Sądzę, że w wiele opinii na temat filmu wyolbrzymiają cechy, które nie do końca są prawdziwe. Czytelnicy Mead znali fabułę książki - w ekranizacji nie było wiele zmian. Jeśli już się one pojawiały, nie były znaczące. To książka dla młodzieży, young adult fantasy, które z zasady cechuje się uproszczeniem odpowiednim dla przewidywanej grupy odbiorców. Aktorzy spisali się nie najgorzej, scenariusz filmu był dość wierny, a dodatkowo twórcy uraczyli nas pewną dozą humoru, której w powieściach Mead nie było.

Nastawiałam się na naprawdę zły film - otrzymałam całkiem ciekawą ekranizację o wampirkach stworzoną stricte dla młodzieży. Jakie są wasze wrażenie, czytelnicy i widzowie "Akademii wampirów?" :) Podzielcie się opiniami!


10 komentarzy:

  1. Ja nie wiem. Miałam wrażenie, że świetną książkę akcji zekranizowali na jakąś parodię. Po prostu czasem nie wiedziałam czy się śmiać czy płakać

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam AW, ale gdy tylko zobaczyłam zwiastun filmu wiedziałam, że będzie to tragedia, dlatego nie poszłam do kina. Mam już go na kompie i póki co oglądałam jedynie urywkami. Obsada nie jest zła, ale nie podoba mi się robienie tego filmu pod tandetną komedię, bo książki takie nie są.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwiastuny były naprawdę tragiczne, ale film był jednak lepszy :) Może to nie arcydzieło, ale nie był wcale tak zły, jak się o nim mówi!

      Usuń
  3. Jeszcze nie widziałam, ale mam w planach. Darzę sympatią papierową Akademię Wampirów i trochę się obawiam, jakie wrażenie zrobi na mnie ta filmowa...

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwilbiam AW!!! Byłam na filmie w kinie i mam już go na kompie mogłabym go oglądac godzinami moim zdaniem obsada jest idealna (Rose najlepsza *_*) i nie moge sie doczekac reszty filmow o AW :3

    OdpowiedzUsuń
  5. Richelle Mead bardzo lubię czytać i nie wiem czy wiem, czy chcę zobaczyć jak Hollywood ją zepsuło :)

    OdpowiedzUsuń