2 listopada 2012

Audiobook "Irena" Małgorzata Kalicińska, Basia Grabowska



Małgorzata Kalicińska, Basia Grabowska
Irena
Biblioteka Akustyczna 2012
audiobook


Przeglądając wszystkie nowości, szczerze, "Irena" zaintrygowała mnie najbardziej. Wokół niej powstał już chyba dość duży szum i trudno przejść koło księgarni, nie zauważywszy tej okładki, delikatnej i kobiecej, która w jakiś sposób przyciąga. Chciałam zapoznać się z tą powieścią, chociaż twórczość pani Małgorzaty Kalicińskiej nie była mi dotąd znana. "Dom nad rozlewiskiem" jakoś nie wpadł mi nigdy w ręce. Tutaj w duecie z córką, Basią Grabowską, przedstawiają nam portrety bliskich sobie kobiet, a jednak tak do siebie czasem niepodobnych.

Przedstawione tu trzy portrety to "babcia" Irena, mama Dorota oraz córka Jagoda. W ich życie wplotło się trochę niezgody i coraz trudniej im, matce i córce, się dogadać. Jagoda to pracująca w dużej korporacji młoda dziewczyna, z wielkimi osiągnięciami i łowcami głów pożądającymi jej pomysłów i osobowości. Dorota z trudem przyjmuje przyjmuje wkraczanie w swój wiek już niemłodej kobiety. Irena, żwawa babcia, która woli być nazywana "ciocią", jednak wciąż z szalonymi pomysłami i podstępnym działaniem, które ma za zadanie wszystko naprawić. Niezrozumienie dla drugiego pokolenia, które gdzieś namieszało pomiędzy nimi i pewne tajemnice skrywane już od lat... To wszystko tworzy nam ciepłą, poruszająca i piękną opowieść o życiu, miłości i zmianach, które zawsze nadchodzą i z którymi trzeba będzie się zmierzyć.

Trzy kobiety i całkiem różne spojrzenia na świat i na życie. W końcu każde pokolenie ma różne potrzeby, inaczej myśli i czuje i nie zawsze musi rozumieć tę drugą stronę. Powieść napisana w sposób bardzo lekki i przyjemny, z punktu widzenia Jagody i Doroty. Bardzo przekonująco wypadła też w interpretacji Anny Apostolakis oraz Marty Król, czytających je w tych dwóch rolach. Po raz pierwszy naprawdę poczułam tożsamość lektora z bohaterem, zupełnie, jakby Dorota i Jagoda naprawdę opowiadały mi swoją historię. To jedna z ciekawszych interpretacji książki, jaką miałam okazję wysłuchać. Długo się o niej pamięta.

Powieść nie jest wybitnym dziełem literackim, ale po jej skończeniu odczuwa się zdecydowanie przyjemność. Taka powieść o życiu, które zna każdy z nas, o kobietach, którymi być może same jesteśmy, jeśli nie całkowicie to na pewno w jakimś stopniu. Bo któż z nas nie zna podobnych problemów? Przyjemna i lekka lektura dla kobiet, która zapada w pamięć i wywołuje uśmiech na twarzy. Dodatkowo z tajemnicą z przeszłości w tle. Duet pisarski Małgorzaty Kalicińskiej i Basi Grabowskiej to wspaniała książka na leniwe wieczory. Prawdziwa w najgłębszym tego słowa znaczeniu. By się pośmiać, by wzruszyć – jest tu wszystko, czego nam trzeba.

Warte poświęcenia uwagi. Polecam :)

ISBN: 978-83-7878-022-9
Nośnik: 1 CD MP3
Czas nagrania: 11 godz. 30 min.
Cena okładkowa: 34,90 zł


Irena [Małgorzata Kalicińska, Basia Grabowska]  - KLIKAJ I SłUCHAJ ONLINE

13 komentarzy:

  1. hehe przed chwilą byłam na innym blogu i tam też recenzja tej książki ;]
    sama jednak póki co mówię jej pass ;]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wydawnictwa postawiły zdecydowanie na promocję tej książki, trudno ja przeoczyć, więc nie dziwi mnie mnogość recenzji, które się pojawiają :)

      Usuń
  2. Powoli przekonuję się do audiobooków, dlaczego więc nie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Och, a miałam ją kupić na Targach Książki w Krakowie.. I jeszcze dostałabym podpis autorki! Żałuję, że nie skorzystałam z okazji. :c

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zazdroszczę już samej takiej okazji, od mojej miejscowości niestety wszystkie targi trzymają się z daleka... ;[

      Usuń
  4. Nie słyszałam o tej książce, ani tym bardziej o autorce, ale w sumie lekkie czytadło zawsze się przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo, bardzo, bardzo nie lubię audiobooków, jeszcze bardziej niż ebooków, więc szukać nie będę :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szkoda, jednak zwolenników mają coraz więcej (:

      Usuń
    2. Dobrze, że mają coraz więcej zwolenników, bo powinno ich powstawać jak najwięcej. Przecież dla osób niewidomych i niedowidzących to jedyna szansa na obcowanie z literaturą. Sama audiobookow nie słucham, bo wolę sobie sama przeczytać książkę, ale całym sercem popieram ich nagrywanie!!!

      Usuń
    3. bardzo lubię takie myślenie!:) nawet w samej tej książce pojawia się fragment, gdy bohater, już nie młody, słucha audiobooka, bo jego oczy już nie pozwalają mu na czytanie...

      Usuń
  6. Na razie mam za mało czasu, żeby czytać książki, które nie są aż tak warte uwagi. Póki co daruję sobie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Raczej nie przeczytam. To debiut literacki córki Małgorzata, a nie przepadam za debiutami. Poza tym ta książka wydaje się naprawdę mało wymagająca :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. mnie jakoś nie ciągnie do litaratury kobiecej. Ostatnio jedną książkę z tego gatunku i się rozczarowałam...

    OdpowiedzUsuń