14 listopada 2013

"Dom Tajemnic" Chris Columbus, Ned Vizzini

Chris Columbus, Ned Vizzini
Dom Tajemnic
Wydawnictwo Znak 2013


Dom tajemnic daje początek nowej, przygodowej serii pełnej niebezpieczeństw i nieprzeciętnych postaci. Autorami książki są Chris Columbus - znany reżyser Harry'ego Pottera, Służących czy Percy'ego Jacksona oraz amerykański pisarz Ned Vizzini. Razem postanowili stworzyć powieść dla młodzieży, która przyciągnie czytelników nieograniczoną wyobraźnią i historią, w której naprawdę wszystko może się zdarzyć.

Rodzeństwo Brendan, Kordelia i Eleanor wraz z rodzicami przeprowadzają się do nowego, wspaniałego domu zachwycającego rustykalnym wnętrzem i cennym wystrojem. Okazuje się niegdyś był on posiadłością pisarza Denvera Kristoffa, który pozostawił po sobie bogatą bibliotekę i sekretną przeszłość. Teraz ktoś nie chce, aby rodzina Walkerów przeniosła się do tego miejsca, dlatego wkrótce dzieci stają przed obliczem podstępnej Wichrowej Wiedźmy i tajemnic skrywanych przez swego pradziadka. Tym samym rozpoczyna się ich przygoda, rzucając je w wir niebezpieczeństwa i bohaterów wyrwanych ze stronic książek.

Książka w ciekawy sposób przedstawia nam morze osobliwych postaci i niejednokrotnie poraża swoją fantazją. Tutaj nic nie jest niemożliwe, a gdy już raz zadrze się z tajemniczymi, mrocznymi siłami, trzeba przejść długą drogę, aby wyplątać się z kłopotów. Tego zadania podejmuje się trójka rodzeństwa, która musi wykazać się swoim bohaterstwem i pomysłowością, by wyjść cało z opresji i ocalić swoich rodziców. Książka potrafi zainteresować, choć jej porównania do Harry'ego Pottera są mocno przesadzone. Czuć tu pióro reżysera, nie pisarza, a sama historia nie porywałaby, gdyby nie wyjątkowe, często nieprzewidywalne postacie.

Język książki jest bardzo nieskomplikowany, w sam raz dla nastoletnich czytelników, lecz nie tak uniwersalny, by chciało się do niej wracać przez kolejne lata. Jedno jest pewne - autorzy zrobili wszystko, by jak najczęściej zaskakiwać swoich odbiorców. Tutaj nigdy nie wiadomo, co czeka nas w następnym rozdziale, z kim tym razem przyjdzie się zmierzyć trójce rodzeństwa i czy na pewno wyjdą z tego bez szwanku. Olbrzymy, szkielety, piraci i Król Burz - to jeszcze nie wszystko, co czai się na kolejnych stronach. Wciąż pojawiają się nowi, coraz bardziej niebezpieczni przeciwnicy.

Bohaterowie książki stają niejednokrotnie przed trudnymi bohaterami, muszą zwalczać pokusy i wykazywać się wielką odwagą, by powrócić do realnego świata. To i sposób wprowadzania kolejnych postaci do historii na pewno czynią z tej książki rzecz niezwykłą i niepodobną do innych. Nie trudno jednak zarzucić tej powieści przewidywalność i zbyt lekki styl, który nie wymaga wiele od czytelnika. Ciekawa historia dla młodszych odbiorców, którzy lubią rzucić się w wir przygody. I choć niesłusznie promowana jako dzieło na miarę sławnego Pottera, wciąż bardzo twórcza i zajmująca.


Tytuł oryginalny: House of Secrets
ISBN: 978-83-240-1962-5
Liczba stron: 506
Cena okładkowa: 34,9 zł

20 komentarzy:

  1. Ja to ogólnie mam ochotę na tego typu książki. Chyba nigdy mi się nie znudzą :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem za a nawet przeciw... 8)
    Już sama nie wiem, czy się skusić na tę publikację, czy jednak zostawić ją młodszemu odbiorcy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow nie wiedziałam, że jest taka gruba, to cudownie! Uwielbiam grube książki ;) Już do mnie idzie więc wkrótce sama się przekonam jaka jest wewnątrz ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ach, ja czekam na swój egzemplarz i nie mogę się doczekać ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Niestety przewidywalność mnie odstrasza od tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  6. jejku, zazdroszczę, też chcę przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Niestety nie dla mnie, choć w swoim czasie zaczytywałam się w przygodach H. Pottera.

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak myślałam, że trochę przesadzili z porównywaniem tej książki z cyklem o Harrym Potterze. Mniej jednak chcę ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Te porównania do Harrego Pottera to dobry chwyt marketingowy, zresztą sam fakt, że za pisanie wziął się reżyser serii o młodym czarodzieju budzi ciekawość ;) Sama jestem zaintrygowana, ale na razie wstrzymam sie z zakupem :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Tak... Czytałam już. KOCHAM Willa Drapera :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również go UWIELBIAM. Polecam drugą książkę. Niestety muszę Cię zmartwić rozumujac 2 część wychodzi, że Willa może już nie być w 3 części.

      Usuń
    2. Ja również UWIELBIAM willa, ale muszę cię zmartwić rozumujac 2 część, możliwe ze w 3 nie bedzie juz willa.

      Usuń
    3. Możliwe ze nie będzie naszego kochanego Willa ale sądzę że w 3 części postacie z książek trafią do świata Nel del i Brena i może will tez tam będzie

      Usuń
  11. hej wszystkim! własnie przeczytałam drugą część i strasznie gorąco ją polecam ;-) nawet lepsza od pierwszej! akcja od razu wciąga... szkoda byłoby ją przegapić. pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam tę książkę mogę do niej wracać cały czas i czytać ją na okrągło, już nie mogę się doczekać 3 części.

    OdpowiedzUsuń